Последвайте ни в Twitter Вижте видеото ни в YouTube

Компаниите с най-добра репутация в света

Това, което другите говорят (и мислят) за нас, е може би най-важното нещо за успеха на една компания. Заради тясната връзка между репутацията и реалния успех в бизнеса, измерен в продажби, комханиите хвърлят огромни усилия и средства за подобряване на имиджа си. Задачата е още по-тежка за международните компании, които трябва да се борят за вниманието на потребители от цял свят.

Изграждането на отлична репутация съвсем не е лесно. Все пак има известен брой фирми, които са успели да се справят с тази тежка задача. Списание „Форбс“ публикува списък на 100-те световни компании с най-добра репутация, съставен от консултантската компания Reputation Institute. Класацията е направена след анкета между 47 000 потребители на 15 различни пазари. Те били запитани за отношението си към компаниите в четири аспекта: доверие, оценка, възхищение и добри чувства. Максималният брой точки, които една компания може да събере, е 100.

Reputation Institute установява, че репутацията на една компания има две основни измерения: компанията като предприятие – работна среда, управление, социални дейности, финансови резултати, и компанията като продукти, услуги и иновации. Оказало се, че желанието на потребителите да купуват продукти и да инвестират в една компания се основава 60 % на мнението им за нея като предприятие и 40 % на база продуктите и услугите, които предлага.

Изграждането на добра репутация отнема години. Трябва да си спазвате обещанията и да сте адекватни на местната и глобалната ситуация, обясняват от института. Трябва да изглеждате като компания, която се грижи за акционерите си. Освен това, най-добрите компании са тези, които инвестират в местни и световни инициативи, а не просто се грижат да продават продуктите си. Такива компании се грижат за хората в регионите, в които имат филиали, и се занимават с техните проблеми.

Компанията, която най-добре се е справила с всички тези точки, се оказва BMW. Германският автомобилен гигант събира 80,08 от максимални 100 точки и по този начин печели титлата компания с най-добра репутация за 2012 г. В родината си BMW е още по-напред – получава 85,79 точки. Това не е необичайно и според проучването повечето фирми са по-добре приети в родината си, отколкото на световно ниво. Най-ниска е репутацията на компанията в САЩ, Канада, Япония и Китай, където резултатите са под 70 точки.

Още две автомобилни компании намират място в топ 10 на най-уважаваните –  Daimler и Volkswagen.

На второ място в световната класация е Sony със 79,31 точки. Компанията е най-уважавана заради висококачествените си продукти, а слабото й място е в това, че няма много добра репутация на активна социално компания.

В челните 5 са още Walt Disney и Apple. „Дисни“ е с отлична репутация в областта на социалната активност и е най-уважавана в Япония, Австралия, Русия, Великобритания и Италия. Apple пък печели титлата за най-добра компания в три категории – лидерство, иновации и добри резултати.

Google пък пада до шесто място, след като две поредни години бе лидер в световната класация.

За пръв път в топ 10 намира място и Microsoft – някога възприемана като злия монополист в областта на операционните системи и потребителския софтуер. В момента компанията се слави като тази с най-добро управление в света.

Ето и списък с 25-те световни компании с най-добра репутация:

Позиция

Компания

Държава

1 BMW Германия
2 Sony Япония
3 The Walt Disney Company САЩ
4 Daimler (Mercedes-Benz) Германия
5 Apple САЩ
6 Google САЩ
7 Microsoft САЩ
8 Volkswagen Германия
9 Canon Япония
10 LEGO Group Дания
11 Adidas Group Германия
12 Nestlé Швейцария
13 Colgate-Palmolive САЩ
14 Panasonic Япония
15 Nike САЩ
16 Intel САЩ
17 Michelín Франция
18 Johnson & Johnson САЩ
19 IBM САЩ
20 Ferrero Италия
21 Samsung Electronics Южна Корея
22 Honda Motor Япония
23 L’Oréal Франция
24 Nokia Финландия
25 Philips Electronics Холандия

 

Публикувано в :: Бизнес новиниИнтересно

Тагове::