Последвайте ни в Twitter Вижте видеото ни в YouTube

5 сценария, ако се разболеете на морето

Лекар по време на ваканция

 

Отиваме на море в България и ни се налага да търсим доктор заради вирус, злополука или друго заболяване. Какви са ни вариантите?

Отивате на почивка и на втория ден някой от семейството се разболява от нещо, което на вид може да е тривиално, но гарантирано съсипва ваканцията. Като коремен вирус с висока температура и останалите прилежащи неразположения, или пък настинка/ангина или нещо подобно от някой купон на коварно разхлаждащо течение. И да не забравяме всевъзможните видове отравяния и алергични реакции от всички морски вкусотии, които се изкушаваме да хапнем. Също и всички възможни видове злополуки, защото по време на ваканция адреналинът винаги скача. Та така, отиваме на море и ни се налага да търсим доктор. Какви са ни вариантите?

Отиваме в най-близкия лекарски кабинет

в хотела или комплекса, в който сме отседнали. Това е най-често срещаният вариант, защото е най-лесен, но и обикновено най-скъп. Шансът този кабинет да работи с НЗОК граничи към нула и вероятно ще ви вземат за прегледа поне толкова, колкото в реномирана частна болница където и да е на друго място в страната. И така, преглеждат ви, изписват ви торба лекарства, които купувате от най-близката курортна аптека със също толкова голяма надценка и отивате в хотелската стая да се лекувате, надявайки се да се вдигнете на крака за 1-2 дни и да не останете там до края на почивката.

 

Отиваме в най-близкото работещо с НЗОК място

Обикновено шансовете ви са в най-близкия голям град, което при почивка на морските ни курорти означава някъде между 10 и 40-50 км. Ако състоянието ви го позволява и можете да издържите, може би това е доста разумно решение. Но има много казуси, в които това просто няма как да стане. Например алергична реакция, която не е добре да чака, злополука, счупване на крайник или пък много тежко неразположение. А и не са малко случаите, когато семейството не е пристигнало със собствен транспорт или само един от членовете му шофира и по закона на Мърфи той е болният.

 

Викаме Спешна помощ

Ако случаят наистина е спешен, това е един от най-адекватните варианти и можем само да се надяваме обаждането ни до телефон 112 да бъде бързо пренасочено към най-близкия център и линейката да бъде изпратена. Ако, обаче, се касае за нещо по-тривиално като коремен вирус, не е гарантирано колко бързо ще дойде помощ. В общия случай спешната медицинска помощ е безплатна, но не е редно да се злоупотребява с нея и дежурните оператори се стараят да приоритизират заявките, в зависимост от тяхната сериозност.

 

Имаме Здравна застраховка (допълнително здравно осигуряване)

Изпълняваме точка 1 и си искаме фактури за извършените услуги и закупените лекарства, за да може застрахователят да ни възстанови сумата на по-късен етап. Още по-удобен вариант е, ако близките медицински центрове работят директно със застрахователната компания. Минаваме през лекаря и аптеката по най-бързия начин и се фокусираме възху възстановяването си, без да се тревожим, че почивката ни е струвала двойно повече заради това разболяване.

 

Нямаме здравна застраховка, но имаме

туристическа застраховка за територията на България

Работи по идентичен начин като горната, но за ограничено време, обикновено времето на престоя в курорта, и лимитите на отговорност може да са ограничени. Сериозно предимство е символичната цена. Изключително подходяща, ако от фирмата ви не предлагат здравна застраховка, но все пак искате да сте спокойни по време на почивката си, доколкото е възможно.

Ако морето ви предстои и нямате редовна здравна застраховка, можете да сключите туристическа застраховка за територията на България малко преди заминаването си. Свържете се с нас, за да ви съдействаме.

Сподели ако ти харесва:Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Reddit
Reddit
Tweet about this on Twitter
Twitter

Публикувано в :: ЗастрахованеЗастрахователни новиниИзбраниИнтересно