Последвайте ни в Twitter Вижте видеото ни в YouTube

Европейските авиокомпании – на ръба на фалита

Европейските авиокомпании съществуват на ръба на бръснача и това носи неприятности както на тях, така и на клиентите им. Това предупреждава пред Си Ен Ен шефът на Международната асоциация за въздушен транспорт Тони Тайлър.

Ако пътувате в бизнес класа в Еропа, със сигурност сте се оплаквали много от местните авиолинии заради цените на билетите, качеството на храната или пък закъсненията, се посочва в материала на Си Ен Ен. Вие обаче не сте единственият, който протестира срещу несправедливостта. Според асоциацията 2013 ще е поредната година, през която европейската авиационна индустрия ще излезе без печалба. Според Тайлър индустрията балансира „на ръба на бръснач“ и дори най-големите и стабилни компании са в тежка ситуация.

Трябва само да се загледаме в прогнозите за печалба тази година, за да видим какво наистина става. Според Асоциацията на европейските авиолинии, секторът ще излезе с 1,5 милиарда долара загуба тази година. В същото време американските превозвачи очакват печалби за общо 3,4 милиарда долара.

Тайлър посочва, че това неравновесие е до някаква степен заради сложната икономическа ситуация в Европа. Според него обаче голяма част от проблемите се дължи и на тежките европейски регулации, които според него са способни да унищожат индустрията. „Може да са наложи закъснение на полет, което е извън всякакъв контрол на авиокомпанията, но авиокомпанията въпреки това трябва да плаща компенсации на пътниците. И не само това, трябва да посещне и купчина други разходи на пътниците“, обяснява той. Тайлър допълва и че това не е единственият проблем. Според него разходите по контрол на въздушния трафик са двойно по-големи в Европа, отколкото в САЩ.

Тези разходи също варират в зависимост от района. Заради европейската икономическа криза някои правителства са увеличили летищните такси. Така например в Мадрид и Барселона таксите са се вдигнали с 50 %.

Въпреки че съкращават някои разходи като се сливат и преструктурират, европейските превозвачи все още са изправени пред тежката ръка на регулацията и правителствата, смята Тайлър. „Вижте какво се случва в момента в Испания с Иберия. Много е трудно да се направи необходимото преструктуриране в тази среда“, посочва той. Примерът му е свързат с борбата между компанията IAG и испанското правителство. IAG иска да съкрати разходи и да преструктурира губещата авиокомпания, но испанското правителство не  дава, тъй като се тревожи, че ще падне популярността на бранда Иберия, който по традиция пряко се свързва с Испания.

Тайлър призовава европейските правителства да направят повече, за да помогнат на авиокомпаниите. Според него могат да започнат като помагат за контролирането на разходите – чрез строеж на нови писти и премахване на някои от крайните регулаторни мерки за защита на потребителите. Тайлър твърди, че за да станат европейските авиокомпании по-конкурентни, правителствата трябва да отстъпят. В икономическа криза  отстъпването обаче може да е твърде болезнено за правителствата, коментира Си Ен Ен.

Сподели ако ти харесва:Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Reddit
Reddit
Tweet about this on Twitter
Twitter

Публикувано в :: Бизнес новиниИнтересно

Тагове::